Melbourne Grammar School / John Wardle Architects

6

Melbourne Grammar School / John Wardle Architects

In May 2004, Melbourne Grammar School announced John Wardle Architects as the winner of a design competition for a landmark building on Domain Road, establishing a new front door for the school. The Centre for Learning and Leadership integrates a library and information technology functions, and include a 240 seat lecture theatre and administration centre.

Melbourne Grammar School / John Wardle Architects

The subject of learning becomes the face of the campus through a transparent library envelope. The emphasis is on providing an active space with access to knowledge in a variety of media, electronic as well as traditional forms. The library elevation is an open glass façade that exposes rows of books as well as thriving companion activities, symbolically representing both a repository of knowledge and a shift to a more open and engaging institution.

Melbourne Grammar School / John Wardle Architects

The entry on Domain Road will be expressed as a slice through the new building that reveals the West Quadrangle’s1858 facade.

Location: South Yarra, Victoria, Australia
Type: Educational Public
Architects: John Wardle Architectswww.johnwardle.com
Client: Melbourne Grammar School
Awards: Victorian Architecture Medal AIA
Premier’s Design Mark Award, State of Design 2008
National Award for Public Architecture AIA
The Emil Soderstan Award for interior Architecture AIA
William Wardell Public Architecture Award AIA Victoria
Date Completed: 2008
Photography: Trevor Mein – Peter Hyatt – Dianna Snape – Flickr

6 COMMENTS

  1. […] A temática da aprendizagem se torna a face do campus através de um envelope de biblioteca transparente. A ênfase está em providenciar um espaço ativo com acesso ao conhecimento em uma variedade de veículos de mídia, sejam eletrônicos, sejam nas formas tradicionais. A elevação da biblioteca é uma fachada de vidro aberta que expõe filas de livros como também atividades associadas, simbolicamente representando ambos um repositório de conhecimento e uma transformação para uma instituição mais aberta e envolvente………..Mais […]

  2. […] GA_googleFillSlot("Mais-Arquitetura_botton_sidebar"); Em maio de 2004, Melbourne Grammar School anunciou John Wardle Arquitetos como o vencedor de um concurso para um edifício de referência no domínio rodoviário, estabelecendo uma porta nova para a escola. O Centro de Aprendizagem e Liderança será integrar as funções de biblioteca e de tecnologia da informação, e incluem uma palestra 240 lugares do teatro e centro de administração. A ênfase está em proporcionar um espaço ativo com o acesso ao conhecimento em uma variedade de meios de comunicação, eletrônico, bem como as formas tradicionais. A elevação da biblioteca é uma fachada de vidro aberto que expõe as linhas de livros, bem como atividades,  simbolicamente representando tanto um repositório de conhecimentos e uma mudança para uma instituição mais aberta e envolvente……………………. Mais […]

Comments are closed.